Prowadząca: mgr Sylwia Szweda
SENS I CELE INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
Integracja sensoryczna (SI) ma ogromne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dzieci.
Dzięki niej są one w stanie należycie odbierać i właściwie interpretować bodźce zmysłowe.
Zajęcia te mają na celu poprawę funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór, rejestrowanie i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
JAK WYGLĄDAJĄ ZAJĘCIA TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ?
Zajęcia korekcji zaburzeń integracji sensorycznej odbywają się zazwyczaj raz w tygodniu
i trwają 45 minut. Zajęcia prowadzone są w specjalnie przystosowanej sali. Na jej wyposażenie składają się między innymi: huśtawki; wałki; trampoliny; suchy basen; podwieszane liny, pochylnie; równoważnie; tunele; zestawy miękkich klocków; materace, maty o rożnej twardości i fakturze; piłki i dyski rehabilitacyjne; obręcze; szarfy; poduszki, woreczki napełnione rożnego rodzaju materiałami; zabawki (puzzle, klocki); artykuły do prac plastycznych (arkusze papieru, kredki, klej, farby, plastelina, modelina, piasek kinetyczny); instrumenty muzyczne; zestawy do stymulacji węchowej, wzrokowej, słuchowej; deskorolki; masażery; drabinki. Pomieszczenie, w którym odbywają się zajęcia, jest kolorowe
i atrakcyjne dla dzieci, gdyż swoim wyglądem przypomina plac zabaw. Podczas zajęć dzieci uczestniczą w zabawach lub wykonują ćwiczenia przy odpowiednio dobranym podkładzie muzycznym. Często także uczestniczą w zajęciach na boso, co ma potęgować wrażenia sensoryczne odbierane przez receptory umiejscowione na ich stopach.